Lang geleden - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Juf Karlijn - WaarBenJij.nu Lang geleden - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Juf Karlijn - WaarBenJij.nu

Lang geleden

Blijf op de hoogte en volg Juf Karlijn

08 Maart 2013 | IJsland, Reykjavik

Hallo allemaal!
Zo, het is al wel heel lang geleden dat ik iets heb geschreven zeg! Ik heb ondertussen al heel veel dingen gedaan en gezien, dus ik denk dat dit wel een beetje een lang verhaal gaat worden!
Vorige keer had ik verteld dat ik het noorderlicht een beetje had kunnen zien toch? Een paar dagen later zijn we weer met de bus mee gegaan om te kijken, en hebben we het echt heel mooi kunnen zien! Eerst was het alleen groen, maar later werd het ook nog rood en paars! Echt supermooi, ik zal de foto’s er bij zetten zodat jullie ook kunnen zien hoe mooi het was!

Daarna kwam er een leraar van mijn school langs, die heeft ons een weekendje meegenomen naar het IJsbergenmeer. Dit is een meer met allemaal kleine en grote ijsbergen erin! Onderweg zijn we heel veel watervallen tegengekomen en hebben we veel mooie dingen gezien. Er stond ook nog een paard op de weg! Toen moest ik natuurlijk even een foto maken voor Nathalie! Het IJsbergenmeer was echt heel mooi om te zien, we hebben daar zelfs nog zeehondjes zien zwemmen! Ik denk dat er wel een stuk of 10 aan het zwemmen waren in het water! In de zomer gaan we hier nog een keertje heen, dan kun je met een bootje rond varen over het meer!

De volgende dag gingen we weer terug, toen hebben we ook nog weer watervallen gezien. Ook zijn we nog in een sneeuwstorm gekomen! Er reed een sneeuwschuiver voor ons, en wij dachten dat we die wel in konden halen. We wisten alleen niet dat er daarna zoveel sneeuw op de weg lag! Gelukkig hebben we niet vast in de sneeuw gezeten, en konden we nog goed doorrijden :)

Deze week zijn we ook naar de Golden Circle (Gouden Cirkel) geweest, hier zijn ook veel mooie dingen te zien. Eerst gingen we naar een nationaal park waar je goed kunt zien dat de aarde veel beweegt. Er zitten hier hele grote scheuren in de grond omdat de aarde beweegt! Daarna kwamen we bij geisers, dat lijken gewoon kleine plassen water, maar als je even wacht, spuit er allemaal water omhoog! Na deze geisers reden we door naar een hele grote waterval! Eigenlijk waren dit allemaal kleine watervalletjes achter elkaar, die samen een grote waterval vormen. Heel mooi om te zien, maar er kwam ook heel veel lawaai van het water! Als laatste zijn we naar een vulkaan gereden. Dit was een klein vulkaantje, dus konden we naar boven lopen. Hier kwamen we bij de krater, daar komt de lava vandaan. Deze vulkaan deed het al niet meer, dus konden we veilig boven op de vulkaan staan.

Met school ben ik ook nog weg geweest, hier zijn we nog weer naar een andere vulkaan geweest waar we ook bovenop konden staan. Deze was alleen nog veel groter dan de andere. We zijn ook in een grot gelopen, waar het helemaal donker was! Als iedereen de lampjes uit deed, kon je echt niets meer zien! Ik zal vooral veel foto’s er bij zetten voor jullie, dan kunnen jullie goed zien wat ik heb gedaan! Volgens mij heb ik nu het meeste wel verteld. Hoe is het met jullie? Al weer moeilijke toetsen gehad? Zijn er nog leuke en spannende dingen gebeurd? :) Ik ben heel benieuwd!

Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Reykjavik

IJsland

Hallo groep 4!

Hier kunnen jullie mij volgen als ik in IJsland zit.

Recente Reisverslagen:

22 Maart 2013

Stage in IJsland

08 Maart 2013

Lang geleden

12 Februari 2013

Carnaval

03 Februari 2013

Blue Lagoon

22 Januari 2013

Snjór
Juf Karlijn

Actief sinds 20 Dec. 2012
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 7039

Voorgaande reizen:

03 Januari 2012 - 18 Juni 2012

IJsland

Landen bezocht: