Carnaval - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Juf Karlijn - WaarBenJij.nu Carnaval - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Juf Karlijn - WaarBenJij.nu

Carnaval

Blijf op de hoogte en volg Juf Karlijn

12 Februari 2013 | IJsland, Reykjavik

Hee allemaal,

hoe was carnaval? Ik ben heel benieuwd naar hoe jullie er allemaal uit zagen! Het klinkt in ieder geval heel erg leuk allemaal! Ik heb hier geen carnaval gevierd, want dat kennen ze hier helaas niet.. Wel ben ik met school weg geweest en ben ik met de bus op zoek gegaan naar het Noorderlicht!

Als het goed is weten jullie nog ongeveer hoe dit er uit ziet, en anders moet je het maar aan Jack vragen :) Met de bus hebben we ongeveer een uur gereden naar een heel donker plekje, hier zouden we veel kans hebben om het Noorderlicht te zien. Er waren bijna geen wolken aan de lucht, dus we konden alle sterren heel goed zien, ik heb volgensmij nog nooit zo veel sterren bij elkaar gezien! Dat zag er al heel mooi uit!

Helaas hebben we met onze ogen niets kunnen zien, maar de camera kon wel foto's maken van het Noorderlicht. Dat komt omdat de camera 30 seconden lang al het licht op kan vangen. Hierdoor heb ik wel een paar foto's kunnen maken waarop je het licht ziet, maar erg goed zijn ze nog niet gelukt helaas :( We mogen gratis nog een keer met de bus omdat we nog niets gezien hebben, dus ik hoop dat we dan mooiere foto's kunnen maken!

Ik heb in de foto's ook nog een leuke opdracht voor jullie, daar staan twee strips die jullie vast wel kennen. Deze zijn alleen niet in het Nederlands geschreven, maar in het IJslands! Probeer maar eens of je kunt lezen wat er staat! :)

Een hele fijne vakantie nog, geniet er maar lekker van!

Groetjes

• 14 Februari 2013 - 15:37

Nathalie En Jula:

hoi juf karlijn
    gaat het goed met jou
    wij hebben een hond senna